شارژ کارتریج

آموزش شارژ کارتریج

آموزش شارژ کارتریج

در این مقاله آموزش شارژ کارتریج به صورت گام به گام و با بهترین روش ها بررسی می شود ، جهت آشنایی کامل با روش شارژ کارتریج متن زیر را به دقت مطالعه فرمایید.

قبل از آموزش شارژ کارتریج باید با چند اصطلاح مانند کارتریج چیست ، انواع کارتریج ها کدام هستند و کاربرد کارتریج ها آشنا شد.

کارتریج ها قطعه ای از دستگاه پرینتر و چاپگر ها می باشند که مواد مصرفی پرینتر در آن جای گرفته است. کارتریج ها با توجه به نوع مواد مصرفی پرینتر دارای دو نوع می باشند. کارتریج های جوهری که مختص پرینترهای جوهر افشان می باشد و مواد مصرفی آن جوهر است. کارتریج های لیزری که مختص پرینتر های لیزری است و خود در دو نوع کارتریج لیزری رنگی و کارتریج لیزری مشکی دسته بندی می شود. مواد مصرفی کارتریج های لیزری پوری به نام تونر می باشد که تحت تاثیر حرارت  این پودر ها بر روی صفحات تثبیت می شوند.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج ارزان در  امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

شارژ کارتریج چیست؟

مواد مصرفی داخل کارتریج ها بعد از مدت زمان مشخصی استفاده از دستگاه تمام می شود و باید آن ها را مجددا پر کرد یا نسبت به تعویض کارتریج اقدام کرد. مدت زمان متوسط تعویض و شارژ کارتریج 6 ماه می باشد البته بیشتر بستگی به میزان مصرف و کارکرد دستگاه دارد. شارژ کارتریج ها بسته به نوع مدل پرینتر می باشد. اگر چه شارژ کارتریج آسان به نظر می رسد اما بهتر است توسط متخصصین در این زمینه انجام شود تا هیچ آسیبی به دستگاه وارد نشود.

امداد چاپگر یک مرکز تخصصی در مورد تعمیر و شارژ کارتریج در تمامی برندها می باشد که با بهره گیری از پرسنل متخصص و با استفاده از تجهیزات پیشرفته شارژ کارتریج را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. استفاده از تونر گرید a و ابزار و تجهیزات پیشرفته همواره سبب جلب رضایت مشتریان گرامی امدادچاپگر شده است.

مرکز امداد چاپگر امکان آموزش شارژ کارتریج را به مشتریان خود فراهم کرده است و جوابگوی تمامی سوالات آن ها در مورد شارژ کارتریج و آماده مشاوره دادن در مورد آموزش شارژ کارتریج می باشد.

پیشنهاد ویژه: شارژ کارتریج در فرمانیه

نکات مهم و ابتدایی که باید در مورد شارژ کارتریج رعایت کرد.

  • بعد از جدا کردن کارتریج از دستگاه باید آن ها را در حالت افقی حمل یا نگهداری کرد.
  • سعی کنید کارتریج را به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار ددهید.
  • دمای مناسب برای نگهداری کارتریج ها بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد می باشد.
  • پرینتر را در معرض گرد و غبار و محیط باز یا جلوی پنجره قرار ندهید.
  • حتما از تونر و جوهر های اصلی برای شارژ کارتریج استفاده کنید.
  • برای شارژ کارتریج بعضی از پرینتر ها باید از تونر مخصوص و اختصاصی آن استفاده کرد.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج ارزان در  امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

آموزش مرحله به مرحله شارژ کارتریج  جوهر افشان

 تهیه جوهر مرغوب و اصل از فروشگاه های معتبر

  1. تمامی مواد و وسایل لازم اعم از جوهر ، دستمال و چسب نواری را در دم دست خود قرار دهید.
  2. کارتریج را به دقت از پرینتر جدا کنید و برچسپ روی آن را جدا کنید تا سوراخ های آن معلوم شود. این سوراخ ها جای ورود جوهر می باشد. دو نوع کارتریج مشکی و کارتریج رنگی وجود دارد.
  3. به سوراخ های تعبیه شده در کارتریج جوهری دقت کنید ، در کارتریج های رنگی هر سوراخ مخصوص یک رنگ می باشد قبل پر کردن سوراخ ها با جوهر رنگی مطمئن شوید هر سوراخ مخصوص چه رنگی است. برای تشخیص آن از یک خلال دندان یا چوب کبریت استفاده کنید.
  4. بر روی کارتریج جوهری مشکی و رنگی دو سوراخ وجود داد که از تک سوراخ روی کارتریج دورتر هستند توجه داشته باشید که در آن ها جوهر نریزید چون این دو سواخ مخصوص ورود هوا هستند

پاک کردن هد کارتریج و شارژ کردن آن

  1. به کمک یک ظرف آب گرم هد کارتریج را پاک کنید تا منافذ موجود روی هد که محل خروج جوهر می باشد باز شود و سپس با دستمال خشک کنید.
  2. بعد از تمییز کردن هد با کمک یک سرنگ جوهر را در سوراخ های مخصوص هر رنگ ریخته و توجه داشته باشید ظرفیت اکثر کارتریج ها برای هر جوهر رنگی 3 میلی لیتر و برای رنگ مشکی 19 میلی لیتر می باشد.
  3. پس از پر کردن رنگ ها کارتریج را به مدت دو ساعت بی حرکت در یک جا قرار دهید تا جوهر به خوبی به اسفنج کارتریج برسد. بعد از آن نویت به هوا گیری می رسد.
  4. برای هواگیری به کیت هواگیری و سرنگ نیاز دارید ، سر سرنگ را در سوراخ زیر کیت هوا گیری قرار دهید و پیستون سرنگ را به ارامی بیرون بکشید تا با عمل مکش هوای موجود در کارتریج خالی شود زمانی که جوهر به داخل سرنگ وارد شد این عمل را متوقف کنید.
  5. در این مرحله باید کیت هواگیری را از کارتریج جدا کرده و با یک دستمال تمییز هد را تمیز کنید و کارتریج ر در پرینتر قرار دهید و آن را تست کنید.

پیشنهاد ویژه: شارژ کارتریج در جمهوری

مراحل آموزش شارژ کارتریج لیزری

1- ابتدا کارتریج را از پرینتر به آرامی جدا کنید. درپوش L مانند که نگهدارنده درام کارتریج است را با پیچ گوشتی باز کنید.

2- دسته کارتریج و نیم تنه درام را با هر دو دست درجهت مخالف هم بکشید تا از هم جدا شوند.

3- در انتهای درام یک چرخ دنده قرار دارد آن را به سمت بالا نگه دارید و درام را در جهت خلاف عقربه های ساعت حرکت دهید تا از محور آن جدا شود. درام را باید با دستمال به خوبی تمییز کنید.

4-  PCR کارتریج را از جای خود بلند کنید و گریش های روی شیفت PCR را با دستمال کاغذی با احتیاط پاک کنید و بعد از آن باید دستمال بدون پرز PCR را تمییز نمایید.

5- بر روی قسمت وایپربلید wiper blade دو پیچ قرار دارد آن ها را باز کنید و وایپر بلید را بلند کنید و بر روی آن هوا بگیرید تا تمییز شود. بعد از آن تونر موجود در مخزن کارتریج را خالی کرده و با تونر اصلی و با کیفیت پر کنید. سپس پیچ های وایپربلید را دوباره ببنیدد.

امیدواریم که این مطلب مفید واقع شده باشد.

پیشنهاد می شود جهت اسیب نرسیدن به دستگاه پرینتر خود نیز شارژ کارتریج را به نیروی متخصص این حرفه بسپارید. تکنسین های مجرب مرکز امدادچاپگر نیز شارژ و تعمیر پرینتر در محل را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند. همچنین استفاده از تونر گرید a و ابزار و تجهیزات پیشرفته توسط تکنسین های شرکت امدادچاپگر باعث می شود شما کاربران گرامی بهترین کیفیت چاپ را تجربه نمایید. کافیست با مرکز امدادچاپگر تماس حاصل نمایید.

شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت سرویس شارژ کارتریج در محل با تکنسین های امدادچاپگر در تماس باشید. شما همچنین می توانید جهت دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه پرینتر های نوظهور و قدیمی به بخش مقالات سایت امداد چاپگر مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات بی عیب و نقص این مرکز می توانید از طریق آنلاین و یا از طریق شماره های 02188532480، 09102221293 الی 09102221295 با این مرکز ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا