شارژ کارتریج

علل ایجاد رگه ها بر روی صفحات چاپی

بررسی دلایل به وجود آمدن رگه ها روی صفحات

در این مقاله علل ایجاد رگه ها بر روی صفحات چاپی را مورد بررسی قرار می دهیم و راه حل هایی برای رفع چنین مشکلاتی در دستگاه پرینتر که ممکن است در محیط کاری خود تجربه کنید را مرور کنیم.

 امروزه دستگاه های پرینتر یکی از تجهیزات جدایی ناپذیر برای هر اداره و سازمان می باشد. اگر شماهم با دستگاه های پرینتر کار کرده باشید بعضی مواقع متوجه اشکالات فنی و چاپی در پرینتر خواهید شد. با چند روش ساده عیب یابی ، می توانید در صورت وقوع مشکلات رایج  در پرینتر ، می توانید این مشکلات را رفع کنید.

به وجود آمدن رگه ها روی صفحات
به وجود آمدن رگه ها روی صفحات

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج و یا تعمیر پرینتر در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

خرابی کارتریج و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی

 کارتریج اصلی ترین قطعه تشکیل دهنده ی هر پرینتر می باشد که کار پرینت صفحات را بر عهده دارد. خرابی کارتریج باعث ایجاد رگه هایی بر روی صفحه چاپی می شود. تعویض یا تعمیر کارتریج  بهترین و منطقی ترین  راه برای رفع مشکل خط انداختن و ایجاد رگه ها بر روی صفحات پرینت گرفته شده می باشد.

خرابی کارتریج و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی
خرابی کارتریج و ایجاد خطوط روی صفحات چاپی

الکتریسیته ساکن و کیفیت پایین چاپ

الکتریسیته ساکن یا برق استاتیک یکی از شایع ترین علل ایجاد رگه ها بر روی صفحات چاپی در دستگاه چاپگر است. برای اطمینان از چسباندن تونر به کاغذ ، دستگاه در طول فرآیند ساخت نسخه ، کاغذ را با ذرات شارژ می کند. با این وجود ، می توان با ایجاد الکتریسیته ساکن روی کاغذ ، این روند را مختل کرد  و این می تواند باعث رگه هایی بر روی صفحات در هنگام چاپ شود. با این حال ، این مشکل به راحتی برطرف می شود.

وجود خط و خطوط در درام و ایجاد خطوط روی صفحات

وجود خط و خش های بوجود آمده بر روی درام ممکن است باعث ایجاد خطوط  و رگه هایی  بر روی صفحات پرینت شود. تعمیر و شارژ کارتریج ،  مخصوصا اگر توسط افراد غیر متخصص انجام شود باعث آسیب رساندن به درام می شود  یکی از علل ایجاد خط و خش بر روی درام شارژ غیر اصولی کارتریج  می باشد. پس  در صورت ظاهر شدن رگه هایی بر روی صفحات چاپی بهتر است نگاهی به درام در کارتریج داشته باشید.

واحد درام فرسوده یکی از دلایل عمده ایجاد رگه هایی بر روی صفحات چاپی پرینتر است. واحد درام در کارتریج مسئولیت  تولید بارهای منفی را دارند در حالی که لیزر پرینتر تصاویر را بر روی درام منتقل می کند. با این حال ، با گذشت زمان  درام کارتریج به ناچار فرسوده می شوند و قادر به انجام عملکرد صحیح نیست. وقتی این اتفاق بیفتد ، واحد درام نیاز به تعویض دارد. میزان زمانی که یک واحد درام برای فرسودگی لازم خواهد داشت ، به میزان کیفیت تولید کننده دستگاه پرینتر و درام شما بستگی دارد و همچنین اینکه به چه میزان از پرینتر محل کار شما استفاده می شود.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج و یا تعمیر پرینتر در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

کافی نبودن تونر و کیفیت پایین چاپ

عدم وجود تونر کافی در پرینتر شما همچنین به عنوان دلیل ایجاد رگه ها شناخته شده است. پرینتر هایی که در هنگام چاپ صفحات دارای رگه هایی می باشند ، یکی از بهترین نشانگرهایی می باشد که نشان می دهد پرینتر شما به پر کردن تونر نیاز دارد. اگر نسخه های چاپی دارای رگه را پیدا کردید ، میزان تونر پرینتر خود را بررسی کنید. اگر کارتریج دستگاه دارای حجم کمی تونر است، حتما آن ها را تعویض یا دوباره پر کنید. علاوه بر این ، هنگام خرید تونر به دقت بسته بندی تونر را بررسی کنید تا تأیید کنید که این مارک خاص با پرینتر دفتر شما سازگار است.

نشتی تونر و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی

نشتی تونر در پرینتر ها همچنین به عنوان دلیلی برای ایجاد لکه ها شناخته شده است. کارتریج های مورد استفاده توسط پرینتر ها معمولاً دارای مخزن هایی هستند که برای گرفتن و جمع کردن تونر اضافی که برای تکمیل نسخه لازم نیست ، طراحی شده اند. هنگامی که به طور منظم تخلیه نشود ، تونر اضافی که در مخزن قرار دارد می تواند راه خود را در نسخه های چاپی شما پیدا کند و منجر به ایجاد رگه بر روی صفحات چاپی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل ، حداقل یک بار در ماه نسبت به خالی کردن مخزن تونر کارتریج خود اقدام کنید.

اشکال در مگنت و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی

مگنت یکی از قطعات تشکیل دهنده کارتریج می باشد. مگنت به غلتک مخصوصی آهنربایی اطلاق می شود که درون کارتریج وجود دارد ، وظیفه این غلطک انتقال پودر و یا تونر از مخزن به دهانه خروجی کارتریج  است. بنابراین هرگونه اشکال و یا ضعیف شدن میزان خاصیت آهنربایی مگنت باعث می شود که تونر به اندازه کافی از کارتریج خارج نشود و همین امر موجب می شود   تصاویر چاپی کمرنگ و یا دارای رگه هایی از خط و خطوط باشد. تمامی قطعات تشکیل دهنده ی کارتریج دارای طول عمر مشخصی می باشند و باید بعد از یک دوره ی مصرف ، در هنگام شارژ کارتریج نسبت به تعویض آن ها اقدام کرد تا کیفیت برگه های پرینت گرفته شده دچار افت کیفیت نشوند.

 با توجه به حساس بودن قطعات تشکیل دهنده ی کارتریچ توصیه می شود شارژ کارتریج توسط افراد متخصص انجام شود تا آسیبی به اجزای آن وارد نشود.

 امداد چاپگر بزرگ ترین و معتبر ترین مرجع تعمیر پرینتر و شارژ کارتریج انواع پرینتر ها می باشد. که با بهره گیری از نیروی متخصص و با تجربه خدمات شارژ کارتریج در محل و همچنین تعمیر پرینتر در محل را به مشتریانی که امکان فرستادن پرینتر خود به مرکز امداد چاپگر را ندارند فراهم کرده است.

اشکال در مگنت و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی
مشکلات مگنت و ایجاد رگه ها روی صفحات چاپی

پیشنهاد ویژه: مشخصات پرینترهای مدرن در مقابل نمونه های قدیمی

آسیب دیدن بلید کارتریج و کیفیت پایین چاپ

بلید یکی از قطعات مهم در کارتریج دستگاه پرینتر می باشد. بلید یک تیغه شفاف از جنس پلاستیک است که وظیفه آن پاک کردن تونر اضافی از روی درام در هنگام چاپ کلمات و تصاویر بر روی صفحات می باشد. بلید موجود در کارتریج میزان تونر در سراسر درام را به اندازه مشخصی تنظیم می کند.

در هنگام پرینت صفحات مقداری از تونر بر روی درام باقی می ماند ، جهت جلوگیری از انتقال این مقدار تونر بر روی صفحات دیگر بلید درام را بلافاصله بعد از چاپ هر صفحه تمیز می کند به طوری که عاری از تونر باشد.

آسیب دیدن بلید کارتریج و کیفیت پایین چاپ
آسیب دیدن بلید کارتریج و کیفیت پایین چاپ

آسیب دیدن با خرابی قطعه بلید باعث می شود تونر اضافی به خوبی از روی درام پاک نشود و در هنگام پرینت گرفتن رگه هایی بر روی صفحات ایجاد شود. بهترین کار این است که در هنگام تعمیر پرینتر خود حتما این قطعه را بررسی کنید.

خدمات امدادچاپگر

شرکت امدادچاپگر در زمینه شارژ و تعمیر پرینتر فعالیت دارد. سرویس شارژ و تعمیر پرینتر در محل مورد نظر شما از جمله خدمات نوین این شرکت جهت رفاه مشتریان می باشد. جهت شارژ کارتریج خود کافیست با ما تماس حاصل نمایید. تکنسین های مجرب شرکت امدادچاپگر جهت شارژ کارتریج همواره از تونر گرید a استفاده می نمایند. همچنین با پر کردن مخزن کارتریج نیز شما می توانید حداکثر تعداد چاپ را تجربه نمایید. سرویس ایاب و ذهاب نیز کاملا رایگان می باشد.

شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت سرویس شارژ کارتریج در محل با تکنسین های امدادچاپگر در تماس باشید. شما همچنین می توانید جهت دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه پرینتر های نوظهور و قدیمی به بخش مقالات سایت امداد چاپگر مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات بی عیب و نقص این مرکز می توانید از طریق آنلاین و یا از طریق شماره های 02188532480، 09102221293 الی 09102221295 با این مرکز ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا