شارژ کارتریج

نحوه تمیز کردن پرینترهای لیزری

سرویس دوره‌ای و تمیز کردن پرینتر لیزری از مسایل مهمی می باشد که کاربران باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. در این مقاله به توضیح مراحل تمیز کردن پرینترهای لیزری می پردازیم.

بی ‌توجهی به تمیز کردن قطعات پرینترها سبب تجمع گرد و غبار در قطعات پرینتر می شود و کاهش کارایی دستگاه را به دنبال دارد. تمیز کردن پرینتر لیزری ساده ترین روش برای افزایش عملکرد و افزایش  طول عمر پرینتر است. یک چاپگر لیزری شامل بسیاری از مؤلفه ها و واحدهای اصلی است. کارتریج تونر یکی از قطعات اصلی پرینتر است. آلودگی در پرینترهای جوهر بیشتر به دلیل نشت جوهر می باشد. اما در پرینترهای لیزری گرد و غبار اصلی ترین عامل ایجاد آلودگی در آن می باشد.

جالب است بدانید که تمیز کردن قطعات و اجزای داخلی پرینترهای لیزری نسبت به تمیز کردن پرینترهای جوهر افشان بسیار راحت تر می باشد. در امداد چاپگر کلیه خدمات تعمیر و شارژ کارتریج پرینترهای لیزری با هزینه کم و کیفیت بالا با بهره گیری از تونرهای اصلی و تکنسین های حرفه ای انجام می شود. کلیه خدمات این شرکت در زمینه تعمیر و شارژ کارتریج پرینترهای لیزری به صورت تضمینی و با ارائه گارانتی کیفیت انجام می شود.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

 خاموش کردن پرینتر در گام اول

برای تمیز کردن پرینتر لیزری اولین کاری که باید انجام دهید این است که  چاپگر لیزری خود را خاموش کنید و آن را از منبع برق جدا کنید. سپس برای خنک کردن چاپگر حداقل باید 30 دقیقه صبر کنید.

توجه داشته باشید قبل از انجام هر اقدامی بر روی پرینتر خود بهتر است مطمئن شوید که پرینتر شما خاموش می باشد. باید تمیز کردن قطعات پرینتر در شرایطی باشد که دستگاه خاموش است و دو شاخه آن به پریز برق متصل نباشد.

در بعضی از پرینترها درصورتی که دوشاخه پرینتر به پریز متصل باشد می‌توانید کارتریج را از دستگاه خارج کنید. در صورتی که پرینتر شما هم این نوع چاپگرها می باشد ، توصیه می‌شود بعد از خارج کردن کارتریج دو شاخه را از پریز برق جدا کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که تحت هیچ شرایطی با فشار اقدام به خارج کردن کارتریج از پرینتر نکنید. زیرا به پرینتر آسیب های جدی وارد می شود.

با توجه به حساس بودن قطعات پرینتر لیزری در صورتی که آگاهی  و دانش کافی از انجام تمیز کردن اصولی پرینتر ندارید ، توصیه می شود حتما از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

پرینتر خود را خاموش کنید.
پرینتر خود را خاموش کنید.

تهیه ابزارهای لازم برای تمیز کردن پرینتر لیزری

قبل از شروع به تمیز کردن پرینتر باید ابزارها و لوازم لازم برای تمیز کردن پرینتر لیزری را آماده کنید. وسایلی که برای تمیز کردن پرینتر خود نیاز دارید شامل ماسک ، دستکش ، پد های الکلی و پارچه یا دستمال بدون پرز می باشد.

لوازم لازم برای تمیز کردن پرینتر لیزری را آماده کنید.
لوازم لازم برای تمیز کردن پرینتر لیزری را آماده کنید.

تمیز کردن کارتریج پرینترهای لیزری

بعد از خاموش کردن پرینتر و خارج کردن کارتریج اکنون باید کارتریج چاپگر خود را تمیز کنید. با توجه به سمی بودن تونر موجود در کارتریج بهتر است برای انجام این کار دستکش بپوشید ، ماسک بزنید و تمام ابزارهای لازم را در کنار دست خود قرار دهید. سپس اجزای قابل جدا شدن کارتریج را با دقت باز کنید.

خارج کردن تونر اضافی برای تمیز کردن پرینترهای لیزری

بعد از باز کردن کارتریج نسبت به پاک کردن و خالی کردن تونر در داخل کارتریج اقدام کنید برای این کار می تونید از یک پارچه بدون پرز کمک بگیرید. در هنگام خارج کردن تونر اضافی دقت کنید که به اجزای داخلی کارتریج فشار وارد نکنید.

تمیز کردن قطعات داخل کارتریج

کلیه واحدهای اساسی مانند کارتریج ، درام و بطری تونر را بردارید. در طی این فرایند ، سطح درام را لمس نکنید و مطمئن شوید که قطعات را به دور از تابش مستقیم نور باشند.

قطعات داخل کارتریج
قطعات داخل کارتریج را تمیز کنید.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

 تمیز کردن قطعات پرینترهای لیزری با پدهای الکلی

برای تمیز کردن و استریل قطعات پرینتر از پدهای الکلی می توانید استفاده کنید. هنگام تمیز کردن قطعات پرینتر دقت و ملایمت زیادی به خرج دهید چون قطعات پرینتر بسیار آسیب پذیر می باشد.

باید کارتریج را با استفاده از پدهای الکلی یا پارچه تونر پاک کنید. به طور کلی ، یک پارچه تونر برای جذب و به دام انداختن انواع ذرات تونر طراحی شده است. باید فقط یک بار استفاده شود و سپس دور ریخته شود.

تمیز کردن قطعات پرینترهای لیزری با استفاده از جارو برقی

شما باید جاروبرقی را در شاسی چاپگر قرار دهید. سپس با استفاده از مکش جاروبرقی ، هر نوع تونر ریخته شده را به آرامی بردارید ، باید مطمئن شوید که جاروبرقی اجزای داخلی چاپگر شما را لمس نمی کند.

با استفاده از جارو برقی
با استفاده از جارو برقی پرینتر را تمیز کنید.

 پس از انجام وکیوم ، تمام گوشه های داخل پرینتر را با مسواک تمیز کنید. بسیاری از افراد به جای مسواک از گوش پاک کن استفاده می کنند تا گوشه ها را تمیز کنند. برس مسواک خیلی زبر و سخت است. بنابراین ، توصیه می شود هرگز از مسواک برای تمیز کردن گرد و غبار داخل پرینتر استفاده نکنید.

پیشنهاد ویژه: کارتریج پرینترهای جوهر افشان بهتر است یا پرینترهای لیزری

 تمیز کردن کابل و سیم های پرینترهای لیزری

در این مرحله برای تمیز کردن سیم و کابل های موجود در پرینتر لیزری خود بهتر است از سواب پنبه معمولی که به الکل ایزوپروپیل آغشته شده است استفاده کنید. سپس ، کابل و سیم ها را به راحتی با سواب یا گوش پاک کن مالش دهید. در طی  انجام این مرحله ، از وارد کردن فشار بیش از حد به قطعات جلوگیری کنید  زیرا سیم و کابل های پرینتر دارای اتصالات ظریف و شکننده هستند.

برای ثبت سفارش شارژ کارتریج در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

سر هم کردن قطعات جداسازی شده ی پرینتر

بعد از تمیز کردن قطعات داخلی کارتریج و پرینتر حال نوبت سر هم کردن قطعات جداسازی شده ی پرینتر می باشد. باید اجزای داخلی را با دقت فراوان دوباره وارد کنید ،  کارتریج را در جای خود قرار دهید و پرینتر را ببندید و دوباره روشن کنید. برای انجام این مرحله می توانید از دفترچه راهنمای پرینتر نیز کمک بگیرید. اکنون فرآیند تمیز کردن کارتریج تقریباً انجام شده است.

این ها مراحل مشترک برای تمیز کردن تمامی پرینترهای لیزری می باشد. بنابراین ، اگر تمامی مراحل تمیز کردن پرینتر را به تنهایی انجام می دهید ، نکات و موارد گفته شده را به خوبی رعایت کنید و آن ها را در خاطر داشته باشید. شرکت های زیادی وجود دارند که کار سرویس کردن و تعمیر پرینترهای لیزری را با نرخ اقتصادی و مقرون به صرفه انجام می دهند.

قطعات جداسازی شده ی پرینتر
قطعات جداسازی شده ی پرینتر را سر هم کنید.

خدمات امدادچاپگر

شرکت امدادچاپگر در زمینه شارژ کارتریج و تعمیر پرینتر فعالیت دارد. شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت سرویس شارژ کارتریج در محل با تکنسین های امدادچاپگر در تماس باشید. تکنسین های مجرب شرکت امدادچاپگر جهت شارژ کارتریج همواره از تونر گرید a استفاده می نمایند و با پر کردن مخزن کارتریج نیز شما می توانید چاپ حداکثری را تجربه نمایید. سرویس ایاب و ذهاب نیز کاملا رایگان می باشد. شما همچنین می توانید جهت دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه پرینتر های نوظهور و قدیمی به بخش مقالات سایت امداد چاپگر مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات بی عیب و نقص این مرکز می توانید از طریق آنلاین و یا از طریق شماره های 02188532480، 09102221293 الی 09102221295 با این مرکز ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا