شارژ کارتریج

نکات فوق العاده مفید برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینترها

نکات فوق العاده مفید برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینترها

در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات فوق العاده مفید برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینترها بپردازیم. جهت آشنایی با این نکات متن زیر را با دقت مطالعه فرمایید.

امروزه پرینتر ها یکی از ضروری ترین لوازم جانبی رایانه در ادارات ، مغازه ها و حتی در منازل هستند. بنابراین ، مهم است که پرینتر مناسب و مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید تا بتوانید تا حد امکان از مزایای آن بهره مند شوید. بسته به این که به چه میزان از پرینتر خود استفاده می کنید ، ممکن است در هر سال مبلغ زیادی برای شارژ کارتریج یا تعویض آن پرداخت کنید. مگر اینکه یاد بگیرید چگونه نحوه استفاده از جوهر خود را کنترل کنید ، تونر یا جوهر چاپگر می تواند برای کاربران هزینه بردار باشد. اما با رعایت چند نکته می توانید میزان استفاده از تونر و جوهر پرینتر خود را کنترل کنید.

بیشتر اوقات با استفاده اشتباه از پرینتر خود مقدار زیادی از مواد مصرفی آن را هدر می دهیم  و مجبور به شارژ دوباره یا تعویض کارتریج می شویم که برای کاربران هزینه بردار می باشد. با رعایت چند نکته ساده می توانید در مقدار جوهر مصرفی پرینتر خود صرفه جویی کنید و از پرداخت هزینه های اضافی برای شارژ کارتریج خود رهایی یابید.

در اینجا چند نکته فوق العاده مفید برای صرفه جویی در مصرف جوهر و تونر پرینتر شما وجود دارد که به ذکر آن ها می پردازیم:

بررسی و شناخت کامل پرینتر خود

با بررسی و شناخت کامل پرینتر خود تا حد زیادی می توانید در کاهش مصرف تونر یا جوهر پرینتر خود کوشا باشید. بهتر است اطلاعات کافی در مورد ظرفیت چاپ و میزان عملکرد پرینتر خود به دست بیاورید. با این کار می توانید تا حد زیادی میزان هزینه نگهداری  و خرید مواد مصرفی پرینتر خود را کنترل کنید.

برای ثبت سفارش کارتریج در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

انتخاب کارتریج بزرگ تر هنگام خرید

با انتخاب یک کارتریج بزرگ هنگام خرید می توانید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. کارتریج های بزرگ تر دارای ظرفیت چاپ بیشتر هستند و با استفاده از آن ها می توان تعداد صفحات بیشتری را پرینت گرفت . با انتخاب کارتریج های بزرگ تر اگر چه مقدار ناچیزی هزینه خرید کارتریج شما بالا تر می رود اما می توانید دو یا سه برابر ظرفیت کارتریج های معمولی با آن ها پرینت بگیرید. خرید یک کارتریج بزرگ تر به جای خرید دو یا سه کارتریج معمولی برای کاربران بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

انتخاب کارتریج بزرگ تر هنگام خرید
انتخاب کارتریج بزرگ تر هنگام خرید

استفاده از تمام جوهر کارتریج

یکی از راه های صرفه جویی در مصرف تونر و جوهر کارتریج این است که از تمام جوهر کارتریج استفاده کنید. قبل از تعویض و شارژ کارتریج همیشه مطمئن شوید که کارتریج پرینتر شما خالی است و از تمام ظرفیت جوهر موجود در کارتریج استفاده کرده اید. پرینترها زمان تمام شدن کارتریج را با ابلاغ پیامی به کاربران اعلام می کنند. بهتر است تا قبل از اعلام این پیغام اقدام به تعویض و یا شارژ کارتریج نفرمایید. حتی با ابلاغ پیام اتمام جوهر و تونر کارتریج به میزان 20 درصدحجم کلی کارتریج جوهر در آن وجود دارد و شما می توانید حدودا 200 تا 300 برگه دیگر را با آن چاپ کنید.

تنظیم کیفیت چاپ پرینتر خود

یکی از روش های بسیار کاربردی صرفه جویی در مصرف جوهر پرینترها این است که کیفیت چاپ پرینتر خود را تنظیم کنید. تمامی پرینترها دارای تنظیماتی مربوط به کیفیت چاپ و رزولوشن یا همان وضوح تصاویر می باشند که می توان بر اساس نیاز خود این تنظیمات را تغییر داد. در تمامی پرینترها این تنظیمات به صورت پیش فرض بر روی کیفیت چاپ بالا یا رزولوشن بالا تنظیم شده است که مقدار مصرف جوهر در این حالت بسیار بیشتر از حالت نرمال و معمولی می باشد.

بهتر است برای صرفه جویی در میزان جوهر مصرفی پرینتر خود این تنظیمات را در حالت نرمال قرار دهید. با این روش در میزان تونر یا جوهر مصرفی پرینتر خود بسیار صرفه جویی کرده اید. با انتخاب حالت نرمال امکان دارد چاپ تصاویر شما زیاد پر رنگ نباشد اما میزان تونر و جوهر مصرف شده بسیا کمتر می باشد و سرعت چاپ نیز بالاتر می رود.

پیشنهاد ویژه: انواع تونر کارتریج چاپگرهای لیزری

استفاده از چاپ سیاه و سفید تا حد ممکن

یکی دیگر ار راه های کاهش مصرف جوهر در پرینترها این است که تا حد ممکن از چاپ سیاه و سفید استفاده کنید. گرفتن پرینت رنگی مصرف جوهر را افزایش می دهد تا جایی که می توانید از پرینت سیاه و سفید برای چاپ برگه های خود استفاده کنید. با این کار می توانید به میزان قابل توجهی مصرف جوهر پرینتر خود را کاهش دهید.

 اگر پرینتر شما رنگی می باشد برای چاپ سیاه و سفید حتما تنظیمات مربوط به استفاده از جوهر سیاه سفید را فعال کنید و هنگام پرینت گرفتن فقط از رنگ مشکی استفاده کنید. از دیگر رنگ ها برای تولید رنگ سیاه استفاده می شود این کار باعث کاهش مصرف تونر و جوهر پرینتر شما می شود.

در پرینترهای لیزری گزینه با عنوان کاهش میزان تونر وجود دارد که با فعال کردن آن به مقدار قابل توجهی مصرف تونر کاهش می باید و کیفیت چاپ نیز در همان حد عالی حفظ می شود.

برای ثبت سفارش کارتریج در امداد چاپگر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

021-88532480

09102221293

09102221294

09102221295

چاپ تصاویر کم رنگ برای کاهش مصرف جوهر پرینتر

یکی دیگر از ترفند های مهم در صرفه جویی از مصرف جوهر پرینتر چاپ تصاویر کم رنگ برای کاهش مصرف جوهر پرینتر می باشد. اگر کار با دستگاه های پرینتر به گونه ای است که می توانید تصاویر را کم رنگ تر چاپ کنید این خود یک امتیاز ویژه برای کاهش مصرف پرینتر می باشد.

در پرینترهای لیزری می توان میزان مصرف تونر را تنظیم کرد و با کم رنگ کردن تصاویر چاپی مقدار تونر کمتری مصرف کرد. اگر رنگ چاپ برای شما مدنظر نمی باشد برای کاهش مصرف جوهر کارتریج خود توصیه می کنیم از رنگ خاکستری استفاده کنید.

چاپ تصاویر کم رنگ برای کاهش مصرف جوهر پرینتر
چاپ کردن تصاویر کم رنگ برای کاهش مصرف جوهر پرینتر

انتخاب فونت مناسب برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینتر

انتخاب فونت مناسب برای کاهش مصرف جوهر پرینترها یکی دیگر از نکات فوق العاده مفید برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینترها می باشد. اندازه و نوع فونتی که برای چاپ صفحات انتخاب می کنید در مصرف جوهر و تونر پرینتر بسیار تاثیر گذا می باشد.

فونت ها با اندازه بزرگ و یا فونت هایی که دارای طراحی های خاصی می باشند میزان مصرف جوهر کارتریج را افزایش می دهند. اگر تنها اطلاعات موجود در صفحات پرینت شده برایتان مهم می باشد هیچ لزومی ندارد از فوت های با طراحی خاص و اندازه بزرگ برای چاپ اطلاعات استفاده کنید. سعی کنید از فونت ساده برای پرینت صفحات استفاده کنید تا مقدار جوهر کمتری را مصرف کند.

انتخاب فونت مناسب برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینتر
انتخاب فونت مناسب برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینتر

نگهداری صحیح و سرویس به موقع پرینتر برای کاهش مصرف تونر

 یکی دیگر از نکات فوق العاده مفید برای کاهش مصرف تونر و جوهر پرینترها نگهداری صحیح و سرویس به موقع پرینتر می باشد.

نگهداری صحیح از پرینتر یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف جوهر پرینترها می باشد. خرابی قطعات پرینتر مانند هد یا درام کارتریج باعث افزایش مصرف جوهر پرینتر می شود شما با مراقبت و استفاده صحیح از دستگاه خود می توانید هم مصرف جوهر را در پرینتر خود کاهش دهید و هم از هزینه های زیاد تعمیرات پرینتر خود بکاهید. با نگهداری صحیح از پرینتر خود به راحتی می توانید میزان مصرف جوهر و تونر پرینتر خود را کنترل کنید.

با سرویس به موقع پرینتر خود می توانید از خسارات احتمالی و خرابی قطعات پرینتر خود جلوگیری کنید و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر هزینه های مصرفی پرینتر شوید. سرویس به موقع پرینتر علاوه بر کاهش مصرف تونر باعث افزایش طول عمر و بالابردن کارایی پرینتر می شود. بهتر است سرویس پرینتر خود را به افراد متخصص بسپارید . امداد چاپگر یکی از معتبر ترین مراکز تعمیر و نگهداری پرینتر در انواع برندهای مختلف می باشد که شما می توانید پرینتر خود را برای تعمیر و سرویس به آن ها بسپارید کارشناسان متخصص امداد چاپگر با دانش فنی بالای خود با دقت فراوان تمامی قطعات پرینتر را به خوبی بررسی کنند و در صورت لزوم تعویض نمایند.

بررسی کردن همه موارد قبل از چاپ برای کاهش مصرف تونر

 برای چاپ برگه های خود عجله نداشته باشید و قبل از پرینت صفحات از گزینه پیش نمایش استفاده کنید تا مطمئن شوید که مطالب به درد نخور و اضافی را حذف کرده اید. برای جلوگیری از هدر رفتن جوهر در هنگام چاپ ، سعی کنید مطمئن شوید که تمام موارد لازم برای چاپ را چک کنید. قبل از چاپ اسناد را خوب بررسی کنید تا از موارد بی اهمیت و غیر ضروری پرینت نگیرید. زیرا این کار باعث صرفه جویی در زمان و جوهر پرینتر شما می شود.

چاپ تصاویر و مطالب غیر ضروری فقط باعث مصرف جوهر و مصرف برگه های بیشتر می شود و در نتیجه هزینه های مصرفی شما را افزایش می دهند. هزینه جوهر می تواند باعث شود هزینه های مالی شما از کنترل خارج شود. بنابراین ، برای اطمینان از استفاده از جوهر خود به اقتصادی ترین روش ، فقط اسناد مورد نیاز خود را چاپ کنید.

انجام دادن پشت سر هم پرینت صفحات برای کاهش مصرف تونر

 یکی دیگر از ترفند های کاهش مصرف جوهر پرینتر این است که پشت سر هم پرینت صفحات را انجام دهید. سعی کنید قبل از چاپ تمامی صفحات و مواردی را که نیاز به پرینت گرفتن از آن ها دارید آماده کنید و پرینت صفحات مورد نظر خود را پشت سر هم انجام دهید تا در مصرف جوهر پرینتر خود صرفه جویی کنید.

پرینتر های لیزری در هنگام شروع به چاپ دوباره مقداری زیادی تونر را مصرف می کنند چاپ پشت سر هم و بدون توقف یکی از راه های کاهش مصرف جوهر پرینترها می باشد.

انجام دادن پشت سر هم پرینت صفحات برای کاهش مصرف تونر
انجام دادن پشت سر هم پرینت صفحات برای کاهش مصرف تونر

انتخاب پرینتر با کارتریج مجزا

یکی از به صرفه ترین راه های کاهش مصرف جوهر در پرینترها انتخاب پرینتر با کارتریج مجزا می باشد. پرینتر هایی  رنگی که دارای کارتریج با چند رنگ می باشد هنگام تعویض کارتریج متوجه می شوید که چند رنگ از آن ها هنوز تمام نشده است اما چون رنگ های دیگر تمام شده اند مجبور به تعویض و شارژ مجدد آن می باشید. بهتر است برای کاهش هزینه های مربوط به مصرف جوهر در پرینتر از کارتریج های مجزا برای هر رنگ استفاده کنید چون در این صورت بعد از تمام شدن هر رنگ فقط کارتریج مربوط به آن رنگ را عوض می کنید.

پیشنهاد ویژه: انواع تونر کارتریج چاپگرهای لیزری

به روز رسانی سیستم پرینتر

یکی دیگر از نکات مهم در کاهش مصرف جوهر پرینترها به روز رسانی نرم افزار های نصب شده بر روی دستگاه پرینتر خود می باشد. شما با به روز رسانی پرینتر خود می توانید در نگهداری صحیح پرینتر خود و مصرف کم تونر و جوهر پرینتر کوشا باشید.

به روز رسانی سیستم پرینتر
به روز رسانی سیستم پرینتر برای کاهش مصرف پرینتر

خدمات تعمیر و شارژ کارتریج در امداد چاپگر

تکنسین های مجرب شرکت امدادچاپگر جهت شارژ کارتریج همواره از تونر گرید aاستفاده می نمایند تا شما کاربران گرامی بهترین کیفیت چاپ را تجربه نمایید. همچنین با پر کردن مخزن کارتریج نیز چاپ حداکثری را به شما ارائه می دهند.شما کاربران گرامی می توانید جهت دریافت سرویس شارژ کارتریج در محل با تکنسین های امدادچاپگر در تماس باشید. شما همچنین می توانید جهت دریافت آخرین اطلاعات روز دنیا در زمینه پرینتر های نوظهور و قدیمی به بخش مقالات سایت امداد چاپگر مراجعه کنید. برای استفاده از خدمات بی عیب و نقص این مرکز می توانید از طریق آنلاین و یا از طریق شماره های 02188532480، 09102221293 الی 09102221295 با این مرکز ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا